Um 04:00 Uhr findet das taegliche Datenbackup statt (Ausfallzeit ca. 20 Minuten). Bitte beenden Sie Ihre Arbeit vorher.

Performance Analysis of Computing Systems WiSe 2024/25

TU Dresden | Wintersemester 2024 / 2025 Performance Analysis of Computing Systems WiSe 2024/25

Responsible Chair: Computer Architecture, Prof. Dr. Wolfgang E. Nagel

Lecture: Dr. Holger Brunst, Wednesday, 4. DS (13:00 - 14:30 Uhr), APB/E008/U
Start: 16.10.2024

Exercise: Bert Wesarg, Thursday, 4. DS (13:00 - 14:30 Uhr), APB/E065/P
Start: 17.10.2024

Performance Analysis is an essential part in the development, procurement, and usage of computing systems. erformance analysts need detailed knowledge about computing systems and analysis techniques. The goal of this lecture isto provide students with the necessary knowledge from the domains of statistics, probability calculus, experimental design, simulation, and queueing theory using practical examples.

After participating in this lectures students will know the terminology of performance assessment. Furthermore, they will have the ability to design performance experiments, to us simple queueing and simulational models, and to analyze the resulting data.

Leistungsanalyse ist essentieller Bestandteil bei der Entwicklung, Beschaffung und Nutzung neuer Computersysteme. Leistungsanalytiker benötigen ein detailliertes Wissen über Computersysteme und Analysetechniken. Ziel dieser Vorlesung ist es, die grundlegenden Techniken aus den Bereichen Statistik, Wahrscheinlichkeitsrechnung, Versuchsplanung, Simulation und Warteschlangentheorie anhand von praktischen Problemstellungen zu vermitteln.

Am Ende der Vorlesung soll der Zuhörer die Terminologie der Leistungsbewertung kennen. Des Weiteren soll er in der Lage sein, Performance-Experimente korrekt zu entwickeln, einfache Warteschlangen- oder Simulationsmodelle zu verwenden und deren Ergebnisse zu analysieren.

Access to this course has been restricted. Please login. Login
Information about access
You do not have enough rights to start this resource.